Az Internet elterjedésének legerősebb jelentősége abban van, hogy a kis- és középvállalkozások számára elérhetővé tett számos új, eddig ismeretlen marketing eszközt. Vállalkozói szempontból az elmúlt évek legfontosabb fejleménye mindenképpen az új lehetőségek kialakulása.
Ha az Internetre marketingeszközként tekintünk, akkor a hirdetők számára a legfontosabb kérdés az, hogyan lehet a lehető legnagyobb hatékonysággal használni a célok elérésére. Az Internetet több célra is hatékonyan tudjuk használni:
a vállalkozás termékeinek és szolgáltatásainak reklámozására
márkaépítésre és közvetlen kapcsolattartásra
az új termékek értékesítési csatornájaként
fogyasztói hűségkiépítésére e-mail marketinggel
vásárlás utáni követésre
online és offline forgalomnövelésre
az értékesítési ciklus rövidítésére azzal, hogy vásárlási információt szolgáltatunk fogyasztói információk gyűjtésére (webanalitika)
a céginformációk kommunikálására
az ügyfélszolgálat javítására
Felmerülhet a kérdés: hogyan hasonlíthatjuk össze az Internetet más médiával? Általános igazságot ezzel kapcsolatban nem lehet mondani, mert az mindig az adott kérdés egyedi függvénye: függ a technikától, a kreatívtól. Mindenesetre az Internet biztosítani tudja mindazon hasznosságokat is, amelyeket a hagyományos média is nyújt.
Ha használni szeretnénk az Internetet, mint hirdetési eszközt, akkor a következőkre mindenképpen érdemes figyelni:
Környezet: Mi a kreatív üzenete, a látogatói környezet, illetve a tartalom?
Cél: Mit akarunk a vásárlóknál elérni?
Forma: Az Internet lehetőségeit közvetlenül nem hasonlíthatjuk össze más média eszközeivel. A hirdetési lehetőségeket a célok szerint kell értékelni, és nem az egyéb offline lehetőségek viszonyában.
A kreatív: Mit kell a hirdetésünknek kiváltania, illetve hogyan is kell kinézzen? Az információnak milyen mélységét kell kommunikálnia? Milyen érzelmi hatást kell kiváltson? .
A cikk szerzője a Vállalkozás-online.hu internetes magazin. A portálon a hasznos olvasnivaló mellett több online szolgáltatással és letöltési lehetőséggel állnak az olvasók rendelkezésére.
Forrás: Netpreneur.hu - e-Tartalom