Természetesen az alapinformáció előállításának van még mindig a legnagyobb értéke, de azt általában csak magas költségek mellett tudjuk elérni, ami egy kisvállalkozónak nem biztos, hogy megengedhető. Ne feledjük: nem kell versenyezni a nagyvállalatokkal ezen a téren, mert nem érdemes! Nekik mindig lesz plusz 1-2 milliójuk, amivel kiegészíthetik a büdzsét.
Vegyünk egy hétköznapi példát, amit most az egyszerűség kedvéért hívjunk"szöveges információszolgáltatásnak". Azért ezt ragadtuk ki, mert ezzel tudunk a leglátványosabb fejlődést elérni. A kifejezés alatt a céges honlapok cikkeit, hírleveleit, és egyéb szövegalapú szolgáltatásait értjük. Ezeket az információkat, tartalmakat úgy lehet a legkönnyebben előállítani, ha a saját szaktudásunkat és tapasztalatainkat felhasználva megszűrjük, illetve továbbfejlesztjük az általunk hasznosnak ítélt internetes információkat. Amit így kapunk, azt beemeljük az új tartalmunkba (például egy letölthető tanulmányba), és készen is van az a hozzáadott érték, amit a saját vállalkozásunk ad a vevőinek. Vigyázat! Csakis a szerzői jogok megsértése nélkül járhatunk el, különben törvénysértést követünk el és bírságot is kiszabhatnak ránk!
Persze vannak, akiknek még ez is túl nagy kérés, és konyhakész megoldásokra vágynak. Végülis a tanulmányt, vagy a cikket meg is kell írnia valakinek, márpedig erre nem mindenki hajlandó, vagy nem mindenki tartja magát képesnek. Csüggedni nem szabad: ilyenkor is létezik megoldás! Vannak ugyanis olyan szakértők, akik könnyen elvégzik ezt a feladatot, és szívesen megosztják másokkal is. Ezeket a tartalmakat összegyűjtve,ingyenesen átvehető cikkek formájában megtalálhatjuk az interneten. Amire figyelnünk kell az, hogy ezeket a tartalmakat csak rögzített feltételek mellett lehet átvenni: nem szabad változtatni rajtuk és a forrását, illetve szerzőjét pontosan fel kell tüntetni, ha megjelentetjük az oldalunkon.
Az ilyen információs szolgáltatást sokszor meg is kell ismételnünk ahhoz, hogy eljussunk az eladásig, de fontos, hogy egyáltalán elkezdtük. Ha hasznosak vagyunk a látogatók szemében, könnyen építhetünk bizalmat, pozícionálni tudjuk vállalkozásunkat, egyáltalán megpróbálhatunk eladni.
A cikk szerzője a Netpreneur.hu, a magyar internetes vállalkozók magazinja.
Forrás: Netpreneur.hu - e-Tartalom
Hogyan legyünk hasznosak?
2011.01.26. 19:24 miti88
A vállalkozók többsége tisztában van azzal, hogy az interneten megjelenni szinte kötelező. Azt viszont már kevesen tudják, hogy a megjelenést mire is lehet használni. A válasz nyílván mindig magától a vállalkozástól függ, de egyvalami közös: legyünk hasznosak a látogatók szemében! Ha ezt el tudjuk érni, már nyert ügyünk van! Költség és hatékonyság szempontjából a legjobb eszköz ehhez az információszolgáltatás.
Információt adni - annak fizikai és megtermelési jellemzői miatt - mára a legsikeresebb stratégiai eszköz egy vállalkozás kezében. Gondoljuk csak végig! Az internet az információ legfőbb forrása lett nagyon sok (főleg tudás intenzív) iparágban és szakmában, amihez a látogatók hozzá is szoktak. Leginkább a csalódottság jellemző arra a látogatóra, aki nem kap hasznos információt egy céges honlapon. Nekik a terméket eladni már lehetetlen feladat. Az információ hihetetlen nagy tömege van jelen az interneten, amit könnyen fel tudunk mi is használni a saját információs szolgáltatásunkhoz. A "gyártás" alapelve roppant egyszerű: a sok információt már nem megszerezni drága, hanem megszűrni, ezért készítsünk ilyen szűréssel foglalkozó szolgáltatást és/vagy terméket a céges honlapra. Az így elkészült másodlagos információ is új értéket képvisel, amit már szívesen vesz a látogató.
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://penzkeresesblog.blog.hu/api/trackback/id/tr652616307
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.